Naslednjo sezono bo po informacijah nemških specializiranih medijev, ki so blizu gigantu iz Minhna na ceste in teren zapeljal čisto novi BMW GS in sicer ne v eni ampak kar v treh izvedbah! R 1300 GS, R 1400 GS in M 1300 GS. Prvi prototipi so bili ujeti med testiranjem že leta 2021. Več podrobnosti bo znano menda v kratkem.
Nov bokser za GS
Glede na to, da so na fotografijah, ki so jih na skrivaj posneli močno zakamuflirali oba cilindra, nakazujejo temeljne spremembe na glavah motorjev. Veličasten sistem shift-cam menda ostaja, vendar bo BMW verjetno omogočil večjo prostornino skozi večjo vrtino – z enakim hodom. Nemški mediji so šli celo tako daleč, da so hitro izračunali vrtino 104 milimetre s hodom 76 milimetrov, kar pomeni 1.291 cc. Plus 1,5 milimetra vrtine in prihajajoči Euro 5+ bi lahko zahtevala dvojni vžig, kar je boksar že uporabljal od leta 2003 do 2012. Zadnje slike iz poletja 2022 pa prikazujejo majhno senzacijo: v očitno novem ohišju motorja je videti navpično steklo za opazovanje olja. Zdi se, da BMW predeluje bokser v polsuho korito, ki v veliki meri zmanjša enormne pulzacije tlaka bokserja pri visokih neprekinjenih hitrostih, kar lahko povzroči penjenje olja. Novo ohišje nakazuje tudi nov hladilni sistem. Znani LC bokser K50/K51 je dobri dve tretjini svoje hladilne zmogljivosti črpal iz čelnega vetra. Po drugi strani pa se zdi, da je novi popolnoma tekočinsko hlajen, vključno z valji. To omogoča še več moči. Kolegi pri največji nemški reviji špekulirajo, da naj bi moč znašala med 140 in 150 KM z najmanj 145 Nm navora.
BMW R 1300 GS bi moral biti lažji
Kakšen bo novi GS sem pisal že avgusta, a takrat še ni bilo toliko informacij na sceni. Nekaj pa je dejstvo.Novi BMW R 1300 GS bo moral biti lažji! To bi moralo biti visoko na seznamu specifikacij za novi GS. Četudi se ob prvih skicah za novi GS verjetno ni vedelo, da je novi Ducati Multistrada V4 ne le bistveno močnejši, ampak tudi lažji od trenutnega GS-a. Med Multistrado V4 in R 1250 GS je trenutno 6 kilogramov razlike. Glede na precejšnjo razliko v zmogljivosti 34 KM (Multistrada 170 KM, GS 136 KM) je to veliko za vozno dinamiko, kot sta pospeševanje in navor, pa tudi dober kilogram za vodljivost. Teh 6 kilogramov je verjetno močno obremenjevalo glave razvijalcev BMW.
Toda zmogljivost ne bi smela biti glavna prodajna točka za potovalne enduro motocikle. A tudi več moči ne bi škodilo, zato lahko pričakujemo, da se bo prostornina naslednjega GS-a povečala še za 50 na okoli 1.300 cm³. BMW je menda tipsko oznako M 1300 prijavil že leta 2019 zaščitil pri patentnem uradu
Poleg novega okvirja tudi nova nihajna roka
Nov koncept okvirja je poudarjen s prav tako popolnoma novo nihajko. V nasprotju s staro je enostranska nihajna roka Paralever zapletena, robustna zadeva in se celo zdi krajša kot pri predhodniku.
BMW R 1300 GS z radarjem razdalje
Radar za merjenje razdalje bo svoje mesto našel med zdaj precej nižjim, bolj agresivnim delom žarometa in zdaj občutno večjim steklom, ki je prav tako znižan. Na splošno lahko verjamemo, da GS 1300 ne bo pogrešal elektronske in digitalne podpore, kljub robustnemu videzu.
Nova družina modelov GS
Spletna stran BMW že prikazuje, kako bi se prihodnja družina GS lahko razširila na servisnem področju. Vozniki BMW se lahko registrirajo za storitve za stranke. Za to morajo izbrati svoj model v meniju. In prav tu se pojavljajo prihajajoči modeli GS. Poleg R 1300 GS sta navedena tudi R 1400 GS in M 1300 GS. S to razdelitvijo modela bi si lahko zamislili naslednjo porazdelitev. R 1300 GS postane povsem običajni GS, R 1400 GS nadomesti – brez pravega povečanja prostornine – različico Adventure, ki je ni v meniju. In M 1300 GS bi lahko postal različica GS, optimizirana za terensko uporabo.
Že dolgo je jasno, da prihaja nova generacija boxerja GS. Ampak kakšna? Uradno predstavitev BMW R 1300 GS lahko pričakujemo tekom leta 2023. Veste zakaj? Zadnja posodobitev, ki smo jo dobili pri R 1250 GS (Shift Cam) je bila pred petimi leti. Vodni bokser bo star deset let100 in naslednje leto bo stota obletnica obletnica BMW Motorrad. Menda res ni boljšega razloga kot da ob jubileju predstavijo povsem nov motocikel, ki je tako neverjetno uspešen zadnjih 40 let.
Peter Kavčič
Foto: BMW
Pingback: Intervju Samo Trpin: Novi GS pride še letos! - www.motoavantura.si