Prvič na motociklu – radar in avtomatski menjalnik za udobje in varnost na novem KTM Super Adventure 2025

You are currently viewing Prvič na motociklu – radar in avtomatski menjalnik za udobje in varnost na novem KTM Super Adventure 2025

Boscheva raziskava nesreč ocenjuje, da bi lahko asistenčne funkcije samo na nemških cestah preprečile do eno od šestih nesreč z motornimi kolesi. Kot so razkrili v sporočilu za javnost bo nov sistem premierno vgrajen v nove motocikle KTM, ki pridejo na trg v 2025 in imajo – pozor!!! Avtomatskim menjalnik.

Prototipni KTM SuperAdventure z avtomatskim menjalnikom.

Nov BOSCH sistem s sprednjim radarjem, za manj nesreč v prometu bo na voljo v KTM motocikilih z avtomatskim menjalnikom

Zahvaljujoč Boschu se lahko motoristi zdaj počutijo še varneje: tehnološko podjetje je predstavilo šest novih asistenčnih sistemov na osnovi radarja, med katerimi je pet prvih na svetu. Po podatkih Bosch Accident Research lahko ti sistemi pomagajo preprečiti ne le eno od sedmih, kot so jih imeli prejšnji sistemi, temveč celo eno od šestih nesreč na nemških cestah.

Bosch je že leta 2020 s svojimi podpornimi funkcijami za motoriste povzročil revolucijo na trgu motornih koles. Od šestih novih asistenčnih funkcij bodo štiri predstavljene v novem modelu vodilnega evropskega proizvajalca motornih koles KTM novembra 2024, v proizvodnjo pa naj bi prišle leta 2025. „Boschev deklarirani cilj je z uporabo inovativnih novih tehnologij narediti vožnjo z motociklom še varnejšo in udobnejšo – brez zmanjšanja užitka v vožnji,“ pravi Geoff Liersch, vodja oddelka Two-Wheeler & Powersports pri Boschu. „Nove funkcije pomenijo še en korak v tej smeri in veseli nas, da je KTM naša stranka.“ Proizvajalec bo vključil štiri Boscheve funkcije za pomoč vozniku, ki uporabljajo sprednji radar. To ni prvo sodelovanje med podjetjema Bosch in KTM: leta 2013 sta podjetji sodelovali pri uspešni uvedbi sistema za nadzor stabilnosti motocikla MSC. „Zelo smo zadovoljni z dolgoletnim sodelovanjem med našimi razvojnimi ekipami in veseli nas, da bo KTM prvi začel uporabljati te nove funkcije,“ pravi Stefan Haist, vodja KTM-ovega sistema za nadzor podvozja –  razvoj cestnega programa.

Adaptivni tempomat – ustavljanje in vožnja (ACC S&G) – možen je z avtomatskim menjalnikom

Avtomatika prihaja z modelnim letom 2025.

Prometni zastoji so za dvokolesnike lahko naporni in nevarni. Vozniki morajo nenehno pritiskati na sklopko, uporabljati zavore in se nato znova premikati. Da bi to nalogo olajšal, je Bosch že leta 2020 predstavil prilagodljivi tempomat ACC. Ko je nastavljena želena hitrost, ta sistem nenehno prilagaja hitrost vozila prometnemu toku in hkrati ohranja potrebno varno razdaljo do vozila pred seboj. Bosch je zdaj to tehnologijo dvignil na novo raven in z novo funkcijo ACC S&G, ki lahko motorno kolo nadzorovano ustavi, da bi podprla motorista, ponuja večje udobje pri vožnji. Ta funkcija najbolje deluje z avtomatskim menjalnikom, kakršen je uporabljen v novem motociklu KTM, ki bo prvi, ki bo vključeval to novo funkcijo. Če se motorno kolo ustavi, motoristu ni treba uporabiti sklopke; motorno kolo lahko spravi v gibanje preprosto s pritiskom na gumb ali kratkim aktiviranjem plina, takoj ko se vozilo spredaj začne premikati.

Pomoč pri vožnji v skupini (GRA)

Skupinska vožnja v razmaknjeni formaciji je med motoristi priljubljena, čeprav je lahko s sistemom ACC težavna, saj funkcija pričakuje, da so motorna kolesa, ki vozijo spredaj, na sredini voznega pasu. Funkcija GRA je koristen dodatek k sistemu ACC; z algoritmom zazna, kdaj skupina vozi v razmaknjeni obliki, in uravnava hitrost, da samodejno vzdržuje enako razdaljo od motornih koles spredaj. Na ta način funkcija pomaga voznikom pri doseganju naravne skupinske vožnje. Kadar ne vozite v skupinah, sistem GRA deluje enako kot ACC.

Pomoč pri premagovanju razdalje (RDA)

Ko promet poteka nemoteno in je aktivirana funkcija RDA, pomaga vzdrževati ustrezno razdaljo od vozil spredaj in tako preprečuje trke od zadaj. Pri sistemu ACC je treba nastaviti želeno hitrost; ko pa je aktiviran sistem RDA, lahko motorno kolo upravljate kot običajno z ročico za plin. Med vožnjo sistem samodejno zmanjša pospeševanje vozila ali zavira po potrebi. Voznik lahko vnaprej nastavi želeno razdaljo do vozila pred seboj. Če želijo, lahko s stikalom tudi izklopijo funkcijo ali pritisnejo ročico za plin, da razveljavijo pojemek, ki ga ustvarja sistem RDA. Tako se funkcija naravno in udobno vključi v dinamični potek vožnje.

Pomoč pri zaviranju v sili (EBA)

Nevarne situacije na cesti ne zahtevajo le hitrega odziva, temveč v številnih primerih tudi zaviranje v sili. Pri preprečevanju trčenja in izogibanju morebitnim resnim posledicam šteje vsaka sekunda. Sistem EBA se sproži, ko sistem zazna nevarnost trčenja in voznik ne zavira dovolj močno. V tem primeru funkcija aktivno dodatno poveča zavorni tlak na kolesu, da bi čim hitreje zmanjšala hitrost kolesa.

Opozorilo na oddaljenost od zadaj (RDW)

Tudi v avtomobilu je težko stalno spremljati promet, ki se približuje od zadaj, na motornem kolesu pa je potrebna dodatna stopnja koncentracije.

Sistem RDW spremlja razmere za voznikom in na zaslonu prižge opozorilo, če se drugo vozilo preveč približa. Na podlagi tega opozorila lahko voznik sprejme ukrepe za zmanjšanje nevarnosti in prepreči trčenje od zadaj.

Opozorilo na trčenje od zadaj (RCW)

RCW opozarja vozila za motornim kolesom, če grozi trčenje od zadaj, na primer z vklopom varnostnih luči. Na ta način funkcija varuje motoriste pred nesrečami, ki bi jih povzročili, če bi morali nepričakovano zavirati ali če jih vozilo ne bi opazilo – ne glede na to, ali čakajo na semaforju, stojijo v prometnem zastoju ali vozijo v prostem prometnem toku.

Te nove funkcije dopolnjujejo Boschevo paleto asistenčnih sistemov, ki temeljijo na radarjih, in tako širijo „senzorični svet“ motornega kolesa. Poleg osnovnih varnostnih funkcij se vse večji pomen pripisuje tudi funkcijam za udobje in doživetje, ki se osredotočajo na motocikel in upoštevajo resnične vozne situacije – funkcije, ki poleg varnosti in udobja zagotavljajo tudi neprekosljiv užitek v vožnji.

This Post Has One Comment

Comments are closed.