V kako hudi krizi je KTM, kaj se v resnici dogaja z največjim proizvajalcem v Evropi?

Se podjetje KTM res zapira? Tudi to je bilo slišati pred kratkim, poleg številnih drugih govoric. Da, avstrijsko podjetje ne preživlja najboljših časov, je jasno, slabi finančni rezultati za prvo polovico leta 2024 so javni, vendar je od tu do prehitrih zaključkov še daleč.

Sedež podjetja v Avstriji

Tu je povzetek pogovora s Florianom Kechtom, vodjo prodaje v upravnem odboru družbe KTM AG in enim najpomembnejših članov celotne hierarhije, ki jo vodi generalni direktor Stefan Pierer, ki je v letošnjem letu svoj program motociklov razširila tudi na kultno italijansko znamko MV Agusta

MV Agusta je poleg znamk Husqvarna in GASGAS od letos del skupine KTM

Takole je odgovoril na vsa aktualna vprašanja:

”Za podjetje trenutno niso lahki časi, to je dejstvo, tega ne moremo skrivati. Prvi meseci leta so bili zelo težki, prva polovica leta je prinesla nekaj več kot milijardo evrov prihodkov, kar je 27 % manj kot v enakem obdobju lani, neto rezultat pa je negativen za skoraj 200 milijonov evrov. Upad na vseh naših trgih in pri vseh naših blagovnih znamkah. Ne skrivamo, da nam je šlo slabše kot drugim, da smo sprejemali slabe odločitve.

Del težav izvira iz dejavnosti koles (trga, ki je trenutno v veliki splošni krizi, op. urednika), vendar velik del, 78 milijonov, prihaja tudi iz oddelka za motorna kolesa.

Toda skupaj s številkami smo objavili tudi, da smo tako kot vedno prepričani, da smo sposobni obrniti razmere na bolje. Izdelek ostaja odličen, moč naših blagovnih znamk je še vedno enaka kot zavezanost lastništva in dejstvo, da preživljamo težke čase, ne bi smelo postavljati vprašaja nad našo prihodnost. Položaj je sicer neprijeten, vendar je povsem obvladljiv. In ta naš občutek je prav tako del sporočila kot številke.”

Na vprašanje kakšen je v duhu teh razmer načrt podjetja, da bi trend obrnilo na bolje Kech odgovarja takole:

”Naša strategija, ki je rast postavljala pred vse in si zanjo prizadevala za vsako ceno, se je morala končati, saj nas v zadnjem času ni pripeljala nikamor. Pravzaprav je povečala naš potencial in nam prinesla veliko novih priložnosti, vendar je bilo že konec leta 2023 jasno, da bomo morali spremeniti smer, če ne bomo želeli škodovati blagovnim znamkam in postaviti podjetja v res nevaren položaj.

Zato smo v začetku leta 2024 umaknili cilj rasti za vsako ceno in se podali na pot, da bi se vrnili k vlogi premium blagovne znamke, kakršna smo bili že dolgo, kar smo z zasledovanjem zgolj rasti izgubili izpred oči. Tako smo se lotili te preobrazbe, ki je velika, saj smo od svetovne finančne krize leta 2008 rasli po 8-10 % na leto. Če se znajdemo v položaju, ko rast ni več osnovno vodilo, je to velika kulturna sprememba.

To ni nekaj, kar bi se uresničilo čez noč, toda moje sporočilo je, da se je preobrazba začela in da napreduje. Na naši poti nazaj k premium znamki je prvi korak zmanjševanje obsega poslovanja in iskanje ravnovesja med našimi proizvodnimi zmogljivostmi in povpraševanjem na trgu. Dejansko bomo zmanjšali proizvodnjo motornih koles, ki se izdelujejo v Avstriji, s tem pa bomo zagotovili, da ne bo presežne ponudbe izdelkov, pa naj gre za KTM, Husqvarno ali GasGas” še dodaja vodja prodaje v skupini KTM.

Na govorice, ki se pojavljajo, da je – oziroma da bo KTM vso proizvodnjo terenskih motocikov preselil na Kitajsko pa Florian Kecht vse skupaj odločno zanika in odgovarja z vprašanjem:

”Sprašujem se, od kod je to prišlo. Kakor koli že, če pogledamo globalno letno proizvodnjo približno 250.000 motornih koles, jih 12.000 prihaja s Kitajske. Dva modela od približno 200 sta izdelana na Kitajskem, 790 Duke in 790 Adventure, in tega se nam ni treba sramovati, saj teh motornih koles ne izdeluje nekdo naključen proizvajalec, temveč CFMoto, naš strateški partner, s katerim sodelujemo na več ravneh; na primer so naš distributer na Kitajskem, mi pa smo njihov uvoznik na glavnih evropskih trgih. Na Kitajsko ne nameravamo seliti ničesar vrhunskega in zmogljivostno usmerjenega. Tu bomo ostali in Kitajska ima svoje mesto, kot ga je vedno imela.  Tudi pri sami prodaji in sistemu prodaj ene bo sprememb. Trgovci so trdo jedro našega poslovanja, nimamo namena iti neposredno k potrošniku, kot so se odločili nekateri naši konkurenti. Trgovci pri nas preživljajo težke čase zaradi prevelikih zalog in nižanja marž, vendar jih tako kot v dobrih časih podpiramo, jih podpiramo tudi v slabih časih. Zato je velik del naše likvidnosti, dobršen del tistih 78 milijonov, ki sem jih prej omenil, namenjen temu, da jim zagotovimo preživetje v tem obdobju. Porabljena so za trženjske dejavnosti, dogodke, dirkalne programe, za vse, da stranke še naprej prihajajo skozi njihova vrata.

KTM je od samega začetka močno povezan z dirkami tudi slogan ”READY TO RACE” je vpet v sam DNK. Na špekulacije, da se KTM umika iz sveta dirk pa smo dobili ta ogovor:

”Prisotni smo praktično v vseh dirkaških kategorijah na svetu, KTM je sinonim za dirke, sicer ne bi imeli 342 različnih svetovnih prvakov. Resnica je, da preoblikujemo svoje dejavnosti. KTM je med našimi blagovnimi znamkami najbolj dirkaški, zato ga poskušamo najprej zaščititi, zato bodo prihodnje leto v MotoGP nastopili štirje KTM-i. Ne želimo kaznovati drugih znamk, to je strateška odločitev in ne finančna nujnost. Poleg tega, pomislite, če bi morali imeti enake obveznosti z vsemi tremi znamkami, preprosto ne bi bilo dovolj dirkačev. Zato pregledujemo strategijo o tem, kako in kje naj bi s športnimi dejavnostmi pritiskali na blagovne znamke. Za dirkalne dejavnosti porabimo približno 100 milijonov na leto, in če to številko povežemo s prometom, mislim, da na svetu ni podjetja, ki bi bilo bolj zavezano dirkam kot mi. Če bi prenehali poslovati, kaj bi ostalo? V svetovnem merilu in med vsemi športi bi šov postal le delček tega, kar je zdaj.

Za konec še nekaj besed o prihodnosti in tem kaj bodo proizvajali  – KTM je s svojimi blagovnimi znamkami namreč največji evropski proizvajalec motornih koles:

”Pozivam vas, da ne upoštevate nesmiselnih govoric, ki jih je bilo slišati, saj te ustvarjajo nepotrebne in škodljive dvome in negotovosti pri partnerjih, strankah in morda celo v medijih. Upam, da na tej točki ni nobenega dvoma, da je naša prihodnost kot največjega evropskega proizvajalca motornih koles svetla. Znova se vidimo na sejmu EICMA v začetku novembra, kjer se bomo predstavili z največjo stojnico doslej in predstavili 22 novih modelov.

Navsezadnje je treba padec v letu 2024 v primerjavi z letom 2023 obravnavati v kontekstu rasti, v kateri se je avstrijska velesila od svojega ponovnega rojstva leta 1992 eksponentno širila in, kot je ponovil Kecht, zasedla položaj vodilnega evropskega proizvajalca motornih koles.

KTM pripravlja veliko novosti za 2025

This Post Has One Comment

Comments are closed.