Test: Honda A2 program – Čez tri dežele s tremi različnimi motocikli in tremi različnimi menjalniki

Trije za kategorijo A2

Te tri dežele so Slovenija, Hrvaška in Italija, motocikli kategorije A2 pa s tremi opcijami menjalnika. Za motoavanturo se je na potovanje v organizaciji Hondine evropske podružnice odpravil svež motorist Jure Gregorčič.

Jure Gregorčič na Hondi X ADV 750 kategorije A2

Danes motoristom nečesa ne manjka – izbire! In Honda kot največji proizvajalec motociklov na sveti ima veliko ponuditi. Tokrat smo se fokusirali na tri motocikle, ki so namenjeni novincem in povratnikom v svetu motociklizma in vsem, ki iščejo pot iz mestne gneče in ujetosti v pločevini.

Honda je nedavno kot največji izdelovalec motociklov na svetu zabeležila pomemben mejnik, saj so od leta 1947 do danes naredili že 500 milijonov motociklov. Honda moto seveda kot velikan izstopa s svojo široko modelsko ponudbo, ki je še posebej zanimiva v rastočem razredu srednje-prostorninskih motociklov, voznih tudi z vozniškim dovoljenjem kategorije A2 do 35 kW največje moči.

Tokrat smo se čez ovinke treh dežel podali na pot prav s takimi motocikli, ki pa smo bili za povrhu opremljeni s tremi različnimi menjalnik – klasičnim 6-stopnejskim, samodejnim 6-stopenjskim DCT z dvojno sklopko in klasičnim 6-stopenjskim, a opremljenim s pametno elektronsko sklopko.

Fantastične ceste v naši okolici

Jure Gregorčič je najnovejši član pri motoavantura.si se je podal na tridnevno potovanje s tremi Hondinimi stroji prek Slovenije, Hrvaške in Italije. Pri vsem skupaj pa je bilo najbolj dragoceno dejstvo, da smo vsak dan dobili veliko neposrednih in zelo iskrenih odgovorov oziroma spoznanja od vseh treh motociklov. Vsak udeleženec je vsako etapo posameznega dne odpeljal na drugem motociklu, ki jim je bila skupna le največja moč 35 kW.

Naked skuter in potovalni enduro za vse ki iščete nezahtevne a zelo učinkovite motocikle za dobro ceno

Vozili smo zimzelenega športnega “naked” klasika Honde CB 650R z elektronsko sklopko. In praktičnega in udobnega križanca med potovalnim endurom in velikim skuterjem – Hondo X-ADV 750 s samodejnim DCT menjalnikom z dvema sklopkama. Oba sta imela nameščeno tovarniško A2 omejitev prej omenjene največje moči.

Honda CB650R

Tretji motocikel je bil lahki potovalni enduro Honda NX500, ki pa je že v osnovi narejen tudi za motoriste z A2 kategorijo. Ob enem pa je NX500 na naši tehnološko-vozniški pustolovščini bil motocikel s klasičnimi menjalnikom in varno drsno sklopko, ki omogoča tudi bolj ostra prestavljana navzdol. Prav upravljanje s Hondinim klasičnim menjalnikom je zagotovo tudi eden adutov pri izbiri motorja za začetnike. Menjalnik je izjemno natančen in sklopka nastavljena zelo dobro. Na taki hondi celo v prvi uri šole vožnje povsem brez prehodnih izkušenj, ni težko najti vmesne, nevtralne prestave, kar vse pove o natančnosti menjalnika.

VIDEO: Jure je s temi besedami opisal svojo moto potovanje

V evropski izpostavi Honde so se na mednarodni predstavitvi, poimenovani Honda A2 adventure, kar pomeni pustolovščina, odločili na zanimiv način predstaviti tehnologije, ki hkrati poenostavlja vožnjo motocikla, a ob tem motoristu ne jemljejo vloge in tudi užitkov ne. Poleg tega so na zanimivo zasnovani poti preko lepih podeželskih, gozdnih, kraških in obalnih ovinkov Slovenije, Hrvaške in Italije pokazali, da “le” 35 kilovatov moči nikakor ni ovira, da se motorist z vozniškim izpitom A2 kategorije nebi odpravil na večdnevni potep.

Honda NX500

V treh dneh smo v slikoviti krožni vožnji, ki nas je od Ljubljane preko Babnega Polja, Risnjak in naprej do Opatije, Pule, Rovinja, Trsta, pa čudovitega Krasa ter mimo Predjamskega gradu nazaj v Ljubljano prevozili blizu 900 kilometrov s tremi značajsko različnimi motocikli. Bili so trije zelo intenzivni dnevi, polni motorističnih in kulinaričnih okusov, čudovitih razgledov in še lepših linij skozi ovinke.

Ko prevoziš tako pot v spremstvu motoristov iz vse Evrope, se tudi ob njihovem navdušenju začenš zavedati, kako lepo je biti motorist v naši deželi, saj imamo na razdalji dveh ur dejansko na voljo izjemno raznolike ceste, mesta in zelo zanimive turistične točke ter mesta. Živimo torej v tistem delu Evrope, kjer je skoraj greh, da zaradi raznolikosti narave, ovinkov in razgledov ceste ne doživiš za krmilom motorja.

Pri vsem skupaj pa je bilo najbolj dragoceno dejstvo, da smo vsak dan dobili veliko neposrednih in zelo iskrenih odgovorov oziroma spoznanja od vseh treh motociklov. Vsak udeleženec je vsako etapo posameznega dne odpeljal na drugem motociklu, ki jim je bila skupna le največja moč 35 kW. 

Honda XADV 750 DCT

Začela se je doba pametnih menjalnikov na motocikilih

Na raznoliki trasi čez tri dežele je bilo hitro jasno, da samodejni menjalnik in elektronska sklopka motoristu ne jemljeta ničesar, dajeta pa veliko. Zlasti udobja v gostem prometu in močno poneostavljata vožnjo v mestu. Neposredna primerjava treh motociklov s tremi različnimi menjalniki najbolj nazorno pokaže vse prednosti različnih tehnologij, ki razbremenjujejo motorista in mu omogočajo še večjo osredotočenost na vožnjo.

e clutch

Prvi menjalnik z dvojno sklopko DTC

Honda je izdelovalec, ki je vedno postavljal smernice razvoja in že pred 15 leti predstavili prvi motoristični samodejni menjalnik z dvojno sklopko DCT. Danes je za njim že 3. generacija razvoja, kar se seveda pozna v njegovem natančnem, hitrem in izredno lepo odzivnem delovanju ter vgradnji v širok nabor različno zmogljivih modelov Hodninih motociklov. 

Hondin samodejni DCT menjalnik deluje povsem enako kot dvosklopčni menjalnik v avtomobilskem svetu. Menjalnik je razdeljena na dva sklopa prestav in vsakega nadzira ena sklopka. Poleg tega ta menjalnik omogoča še ročno pretikanje s stikaloma na levi strani krmila. Motorist poleg tega lahko tudi neposredno s krmila izbira še tri prednastavljene programe delovanja menjalnika – sport, normal in dež. V nastavitvah pa si je mogoče po želji nastaviti še dva osebna program, ki omogočata natančno izbiro vseh parametrov, od odzivnosti, do točke pretikanja v višjo prestavo in celo stopnje zaviranja z motorjem. Na hondi X-ADV tega menjalnika nikoli nismo ujeli nepripravljenega. Z njim je vožnja po ulicah Trsta ali pa po lepih dolgi dinamični ovinkih na Krasu res udobna, saj se motorist lahko povsem posveti linij vožnje in prometu okoli sebe. Sploh za neizkušenega motorista je tak menjalnik še tolik bolj dragocen, saj ga predvsem v tistih bolj zahtevnih manevrih vožnje razbremeni dela s sklopko. Poleg tega je tak DCT po novem še bolj natančen pri zelo nizkih hitrostih v gostem prometu, ko je sicer na motorju največ dela s sklopko. Tudi tisti zapriseženi motoristični puristi oziroma čistuni, ki ob misli na motoristnični samodejni menjalnik še vedno nejeverno zmajujejo z glavo, mu po preizkusu težko očitajo kaj konkretnega. Zato ni čudno, da se ta menjalnik vse bolj uspešno uveljavlja v potovalni križarki hondi Goldwing in celo velikem potovalnem enduru Honda Africa Twin, ki je pripravljen tudi za daljše ekspedicije onstran asfaltnih cest. 

dvojna sklopka DCT

E-clutch je odlični vmesni prehod med klasiko in polno avtomatizacijo

Še bolj prijetno nas je presenetila tehnologija elektronske sklopke E-clutch, ki nadgrajuje dobro poznan sistem hitrega prestavljanja brez sklopke, tako imenovani quickshifter. Na naši vožnji od Ljubljane do Opatije, preko ovinkov Babnega Polja in Risnjaka smo na hondi CB 650R,  opremljeno s tehNologijo E-clutch, le 5-krat stisnili ročico sklopke, pa še to iz navade in ne dejanske potrebe. Natančna tipala sistema s pomočjo dveh izredno hitrih aktuatorjev na zahtevo motorista upravljata s sklopko. Po zagonu motorja je sistem pripravljen praktično takoj in motorist tudi vklop prve prestave in speljevanje izvede brez uporabe ročice sklopke ter spelje, kot bi motor imel samodejni menjalnik. Enako je pri zaustavljanju ali zaviranju v sili, saj sistem prepozna dogajanja in samodejno odklopi pogon oziroma vklopi nevtralno prestavo. Ta polsamodejni sistem prestavljanja brez sklopke deluje še hitreje in predvsem veliko bolj uglajEno kot prej omenjeni in danes zelo priljubljeni quickshifter, poleg tega pa motoristu, kadar si pač zaželi omogoči še čisto običajno prestavljanje tudi z uporabo ročice sklopke. Za povrhu vsega je tudi ta sistem mogoče v nastavitvah prilagoditi glede na slog vožnje. Na primer za vožnjo po stezi z bolj dirkaškim odzivom prestavljanja ali nežno in mehko za po mestu. 

Po tokratnem res temeljitem preskusu treh menjalnikov lahko brez sence dvoma zapišemo, da ta tehnologija poenostavi vožnjo motocikla in hkrati motoristu res ne jemlje vloge ali užitkov. Za krmilom se v vsakem trenutku pravzaprav lahko še bolje posvetiš cesti, saj se je stroj s pametnim upravljanje menjalnika zmore popolnoma prilagoditi tempu in izkušnjam motorista. To je poleg udobja zagotovo največja dodana vrednost te tehnologije.

Kaj pomeni tovarniško omejena moč za A2 kategorijo?

Tovarniško omejena moč motorja pomeni, da je vrstni štirivaljnik Honde CB 650R namesto 70 kW moči in 63 Nm navora ponudil 35 kW moči in 49 Nm, a ob tem še vedno obdržal svoj čudoviti zvok. 750-kubični paralelni dvovaljnik honde X-ADV pa je na mesto 43,1 kW moči in 69 Nm navora pri vsega 4750 vrt./min. v A2 izvedbi ponudil 35 kW moči in še vedno prepričljivih 65 Nm navora pri še nižjih 4000 vrt./min. A2 izvedba je največ moči vzela hondi CB 650R, a zaradi prožnosti agregata in še vedno čudovite zvočne kulise kulise je bilo to dejansko opaziti le ob prehitevanjih. Sicer pa se je ta agregat tudi svojo omejno največjo moč dosegel pri 12.000 vrtljajih.

CENE TESTNIH MOTOCIKLOV:

Honda CB 650R E-clutch: 9.790 EUR

Honda NX500: 7.090 EUR

Honda X-ADV 750 DCT: 13.490 EUR

Tekst: Jure Gregorčič, foto: Honda