Test: Suzuki V-STROM 800 DE na enduro terenu

#image_title

Že ob prihodu je Suzuki V-STROM 800 DE prinesel nov veter. Stari – lahko rečemo legendarni V-STROM 650, ki ga poganja dvovaljni V motor se z novimi normami poslavlja in novi model, ki je bil prvič predstavljen leta 2022 je zelo konkretno vstopil v te dobro uhojene čevlje. Gre za zanimiv, vsestranski, zabaven in živahen potovalni enduro.

Prvič smo ga testirali leta 2023 in takrat je bil test izpeljan predvsem po asfaltnih cestah. Video si lahko ogledate na tej povezavi!

Letos pa smo ga pozno jeseni testirali nekoliko drugače. Serijski Suzuki V-STROM 800 DE so pri zastopniku za motocikel Suzuki opremili s terenskimi gumami Metzeler Karoo 4 s profilom 70/30, torej za teren in cesto. Poleg tega so iz nabora dodatne originalne opreme izbrali zaščito motorja, ki dobro pokrije izpostavljene dele in nikakor ni samo kozmetični dodatek ampak konkretno zaščiti karter in spodnji del vrstnega dvovaljnika.

Namestili so še cevne zaščite, ki v primeru padca ščitijo boka in tank ter nekoliko povišali krmilo ter namestili terenu prirejeno ročico zadnje zavore. Krmilo, ki odlično sede v roke in ščitniki rok so ostali enaki kot pri osnovni izvedbi. 

S kakšnim užitkom sem se zapeljal po rallyshow.si poligonu na Verdu lahko vidite na fotografijah, ki jih je posnel Janez Mandeljc in v video testu:

84 KM in Quickshifter za V-Strom 800 z zelo lepo krivuljo moči in elektroniko, ki dela tudi na terenu.

Skupna prostornina 776 kubičnih centimetrov je kombinacija vrtine 84 milimetrov in giba 70 milimetrov. Živahen agregat zmore največjo moč 84,3 KM (62 kW) pri 8.500 vrtljajih na minuto. Največji navor znaša 78 Nm pri 6.800 vrt./min. Suzuki kot porabo goriva po standardu WMTC določa 4,4 litra na 100 kilometrov, računalnik pa je med testom kazal porabo 4,8 l. Ker pa je bil test omejen le na vožnjo po terenu in ni bilo prevoženih dovolj kilometrov za meritev porabe goriva tega podatka ne morem podati.

Lahko pa pohvalim odlično delujoč menjalnik s serijskim quickshifterjem in motorno elektroniko

Vgrajena elektronika vključuje LED luči, 5-palčni barvni zaslon TFT-LCD, tri načine vožnje, štiristopenjski nadzor zdrsa zadnjega kolesa. Četrti, dodatni način za nadzor zdrsa se imenuje Gravel (makadam) in omogoča malo več zdrsa na zadnjem kolesu. Žal se ga povsem izklopiti ne da ampak vseeno je za neko rekreativno rabo in raziskovanje različnih poti, terena, ki ni prezahteven dovolj zmogljiv. Ta način bo tudi zelo dober za vse, ki se vožnje po makadamih in kolovozih šele učijo saj deluje zelo na varni strani. Seveda je na voljo tudi ABS z dodatnim terenskim načinom. Poleg tega je ABS na zadnjem kolesu mogoče izklopiti na terenu. Občutek na ročicah zavore je zelo dober, progresiven tudi, ko pod kolesi zmanjka asfalta.

Vzmetenje za udobje, ne za dirke

Popolnoma nastavljive vilice in popolnoma nastavljiv blažilnik znamke Showa solidno opravljata svojo nalogo, ki pa na terenu ni lahka. Motocikel namreč tehta 230 kilogramov in na terenu prek grbin se vsak kilogram pozna in občuti. Zato to ni motocikel za dirke ampak za raziskovanje ob tem, da se lahko zelo zabavaš v vožnji. Vzmetenje ima 220 milimetrov hoda tako spredaj kot zadaj, zaradi česar je V-Strom 800 DE pravi enduro. Tudi kolesa z žičnimi naperami pomenijo solidne zmogljivosti tudi, ko zmanjka asfalta.

Z 20 litri v prostornem rezervoarju tehta V-Strom 800 DE 230 kilogramov, pravi Suzuki. To je razmeroma težko za ta razred prostornine in moči.

Udobje, oprema in cena

Vetrobransko steklo je mogoče povsem enostavno nastaviti v dveh korakih po 15 milimetrov in v skupno treh položajih, čeprav ne brez orodja.  Na levi strani kokpita je USB vtičnica namenjena za polnjene telefona ali navigacije. 

Sedež je od tal dvignjen za 855, ki se zdi primeren za potovanja na dolge razdalje tudi v dvoje. Ročaji za sopotnika so ergonomski in dobro kombinirani s prtljažnikom. 

Redna maloprodajna cena za osnovni model brez dodatkov znaša 11.390 evrov

 

Osnovni tehnični podatki Suzuki V-STROM 800 DE

Motor: 776 ccm dvovaljni vrstni, tekočinsko hlajen, 4 ventili na valj

Moč in navor:   83 HP (61KW) / 8 500  vrt/min, 78 Nm / 6 800 vrt/min

Menjalnik in prenos moči: Šeststopenjski menjalnik, quickshifter, veriga

Vzmetenje spredaj/zadaj: nastavljivo, USD vilice/enojni blažilnik, hod 220 mm

Pnevmatika spredaj in zadaj: 90/90 R21 in 150/70 R17

Zavora spredaj/zadaj: 2x zavorni koluti, premer 310 mm / 1x kolut premer 260 mm

Višina sedeža: 855 mm 

Uporabna prostornina posode za gorivo: 20 l

Poraba po tovarniški specifikaciji: 4,4 l / 100 km, na testu 4,8 l/100 km

Teža motocikla pripravljenega za vožnjo, z napolnjenim rezervoarjem: 230 kg

Cena: od 11.390 evrov