Pred 40 leti je Yamaha XT600 Ténéré omogočila, da smo lahko z motorjem odrinili na pravo avanturo, nekam stran od asfaltnih cest. Prva Yamaha Ténéré, ki je bila razvita iz Yamahinih dirkalnih motociklov za Dakar je imela enduro zasnovo in ogromen tank. Danes je to čista klasika! Yamaha Ténéré 700 World Raid je danes točno tak – motor za avanturo brez kompromisov! Ne, in samo večji tank ni edina novost.

Prvi Ténéré je lahko brez postanka prevozil dolge razdalje med bencinskimi črpalkami v Afriki in omogočil motoristu z željo po avanturi pobegniti iz cone udobja in videti nove oddaljene kraje. V tistih časih bil to eden najbolj priljubljenih motociklov, ki je dobesedno odprl nov svet. Danes imamo TET (trans europe trail) ali makadamske poti, kjer takšen motocikel kot je Ténéré 700 World Raid, pride v polnosti do izraza.
Izgleda kot pravi rally dirkalnik

Motocikli so se seveda vsa ta leta razvijali in spreminjali. Enovaljniki so izginili, prišli so dvovaljniki in postajali vedno večji in večji. Celo preveliki za resnejše potovanje izven urejenih asfaltnih cest. Vse dokler ni Yamaha obrnila ploščo in pred par leti predstavila model Yamaha Ténéré 700. Tudi konkurenca ni ravno spala tako da je izbire danes res veliko. Ampak Yamaha je vseeno nekaj posebnega, kar je nenazadnje dokazal tudi Pol Tares, ki z minimalno predelanim dirkalnikom Ténéré 700 pripeljal do cilja na dirki Red Bull Romaniacs. Lahek, preprost in robustno zasnovan, predvsem pa tudi terensko zelo zmogljiv motocikel je v trenutku osvojil ljubitelje avanturističnih potovanj in tudi mojo veliko simpatijo.
Pri konceptu za Ténéré 700 niso komplicirali, kar je dobro!
V zelo kratkem času se je Yamaha Ténéré 700 izkazala z zanesljivim agregatom (dvovaljni CP2 motor vzet iz MT07), ki ima dovolj moči (72 KM) in 68 Nm navora, vsestransko šasijo ter nujno potrebno vzdržljivost in zanesljivost. Je primeren naslednik izvirnega motocikla, ki je za vedno spremenil motociklizem. V le nekaj letih je postal najbolj priljubljen model različnih voznikov, ki cenijo dostopnost in svobodo, ki jo ponuja. Prav tako je dokazal svojo vsestranskost v rokah nekaterih legend, od Nicka Sandersa, ki je večkrat obkrožil svet, do ekstremnega enduro voznika Pola Tarrésa.

Po modelu Ténéré 700 in Ténéré 700 Rally Edition je Yamaha predstavila novo, nadgrajeno avanturistično izvedbo Ténéré 700 World Raid. Gre za motocikel, ki je namenjen za dolge razdalje, za premagovanje poti daleč stran od urbanih središč.
Dvojni tank sprejme kar 23 litrov goriva
Ponaša se z najnaprednejšo specifikacijo, ki vključuje najmodernejše vzmetenje za več samozavesti in udobja, izboljšano ergonomijo, oblikovanje v slogu relija in večnamenske števce z obvestili za dohodne klice in sporočila.

Masa motocikla je zaradi zasnove dvojnega tanka dodatno centralizirana z idealno porazdelitvijo teže med sprednjim in zadnjim delom. S polnimi tanki in vsemi tekočinami tehta 220 kilogramov.
Pomembna lastnost te nove razporeditve je tudi ta, da je najvišja točka na novih dvojnih stranskih posodah za gorivo nižje od vrha posode za gorivo na Ténéré 700. To zmanjšuje razliko v višini med rezervoarjem in sedežem ter omogoča bolj raven profil za boljšo mobilnost voznika in enostavnejše prestavljanje teže naprej/nazaj pri vožnji po brezpotju.

Druga prednost te dvojne zasnove posode za gorivo je v tem, da je nihanje goriva omejeno v primerjavi z eno veliko posodo kar je ugodno vpliva na vožnjo med zavijanjem. No ap še nekaj je kar ne morem spregledati. Te dvojne stranske posode za gorivo na Ténéré 700 World Raid niso le opomnik na puščavsko reli zapuščino motocikla, ki si ga ta pustolovski model deli z nekaterimi najuspešnejšimi tovarniškimi dirkaškimi motocikli Yamaha s puščavskih dirk.

Sodoben barvni zaslon za navigacijo in vse podatke na enem mestu
Novi 5-palčni barvni TFT števec je povezan s komunikacijsko krmilno enoto (CCU) motocikla, ki se pogovarja z aplikacijo MyRide in omogoča povezljivost v obliki obvestil za sporočila in dohodne klice, ki so prikazana na instrumentni plošči – stanje baterije mobilnika se prikaže takoj, ko je povezava vzpostavljena.

Ta povezljivost in sposobnost prepoznavanja vseh tehničnih težav, ki jih je treba odpraviti če pride do njih. Postavitev zaslona je na voljo v treh načinih. ‘Explorer’ ima moderno digitalno obliko, ki prikazuje vse ključne podatke o delovanju motorja na moderen in enostavno berljiv način. Postavitev zaslona ‘Street’ vsebuje merilnik vrtljajev s krožnim števcem in iglo, ki daje bolj konvencionalen videz iz analognega obdobja, zaslon ‘Raid’ pa je navdihnila tipična cestna knjiga (road book) iz relija in ima dva neodvisna odštevalna števca poti, ki omogočata vozniku pogled na razdaljo do naslednje točke. Na desni strani nadzorne plošče je vtičnica USB tipa A, ki lahko napaja navigacijske sisteme ali polni mobilne naprave.

Za optimalen nadzor v različnih pogojih vožnje je novi Ténéré 700 World Raid opremljen s sistemom ABS s 3. načini, ki jih je mogoče izbrati, ko motocikel miruje, prek posebnega menija na zaslonu s števci, ki ga upravljate s stikalom na desni ročici. Način 1 je v celoti vklopljen, obe kolesi uporabljata ABS, kot je zakonsko predpisano za vožnjo po javnih cestah. Načina 2 in 3 sta bila uvedena za vožnjo zunaj javnih cest. Način 2 (nova funkcija, razvita za Ténéré 700 World Raid) konkretno pomeni vklopljen ABS za sprednje kolo in izklopljen za zadnje kolo. To je priporočeni način za teren, kot so makadamske poti, kjer je večja verjetnost slabega oprijema. Način 3 pomeni popolnoma izklopljen ABS, kar je primerno za izkušene voznike, ki želijo uživati v čisti vožnji po brezpotju.
Na instrumentni plošči je prikazano, kadar sta Način 2 in Način 3 aktivna; voznik lahko s pritiskom gumba na levi strani instrumentne plošče takoj preklopi v Način 1 kadar koli med premikanjem ali mirovanjem.
Vzmetenje kot na hard enduro motorjih
Za izpopolnjeno upravljanje na brezpotjih je sistem vzmetenja na Ténéré 700 World Raid deležen številnih bistvenih nadgradenj. Na novo zasnovane 43-milimetrske sprednje vilice KYB imajo 230 mm hoda, kar je 20 mm več od Ténéré 700. To pa omogoča boljše blaženje udarcev na zahtevnem terenu. Poleg možnosti nastavitve povratnega blaženja in stiska ob blaženju ter vijaka za izpust zraka kot na Ténéré 700, so nove vilice opremljene z možnostjo nastavitve predobremenitve vzmeti, kar omogoča vozniku nastavitev vzmetenja, da ustreza različnim terenom in obremenitvam.

Za boljšo trpežnost z manj notranjega trenja imajo 43-milimetrske sprednje vilice z daljšim hodom premaz Kashima na zunanji cevi, značilne temno bronaste barve. Za zmanjšanje teže kljub večjemu hodu so uporabljeni notranji sestavni deli vilic iz lahkih materialov. Za več nadzora, predvsem pri vožnji po brezpotju je del serijske opreme blažilnik krmila Öhlins. Nameščen je blizu vpetja vilic, kar vozniku omogoča hitro prilagoditev enote na želeno nastavitev občutka in povratnih informacij na različnem terenu, in sicer na podlagi 18 različnih nastavitev blaženja.

Zadnje vzmetenje je prav tako izpopolnjeno, da ustreza novim sprednjim vilicam, in ima prenovljeno zasnovo vzvodov z blažilnikom z daljšim hodom. Blažilne značilnosti zadnjega vzmetenja, stopnja vzmetenja in razmerja povezav so optimizirani, da omogočajo udobno vožnjo na cesti kakor tudi blaženje močnih udarcev med raziskovanju po brezpotjih.

Za dosledno zmogljivost blaženja imajo novi blažilniki aluminijasto ogrodje za dobro odvajanje toplote, ločena posoda z oljem pa preprečuje kavitacijo – tako kot vilice pa tudi novi blažilnik zagotavlja 20 mm več hoda kolesa in ima popolnoma nastavljivo predobremenitev vzmeti ter stiskanje in povratno blaženje. Nova je tudi udarna guma za boljšo učinkovitost absorpcije energije v primeru popolnega stiska vzmeti kar se običajno zgodi pri večjih skokih.
Ohišje za filter zraka na Ténéré je opremljen z naprej obrnjenim zajemom zraka, ki preprečuje vstop prahu in drugih delcev izpod zadnjega kolesa.
Za dodatno zaščito pred vetrom pri dogodivščinah na dolgih razdaljah je motocikel serijsko opremljen s 15 mm višjim vizirjem z enostavno snemljivimi stranskimi odsevniki in smerniki LED tehnologije.

Za boljšo zaščito pri vožnji po brezpotjih je na motocikel nameščena nova 3-delna aluminijasta zaščita agregata, ki preprečuje neželene poškodbe zaradi skal, kamnov in drugih delcev. Zaradi novega vzmetenja z daljšim hodom oddaljenost od tal znaša 250 mm.
Ključne lastnosti Ténéré 700 World Raid

23-litrski stransko nameščeni dvojni rezervoarji za gorivo
Dvodelni raven sedež, ki izhaja iz relija
5-palčni barvni merilnik TFT z mobilno povezljivostjo za obvestila
USB tipa A
ABS s 3 načini
Zelo zmogljive sprednje vilice KYB 43 mm, hod 230 mm
Nastavljiv blažilnik krmila Öhlins
Zadnji aluminijasti blažilnik z nastavljivimi vzmetmi, hod kolesa 220 mm
Visok vizir, enostavno snemljivi stranski odsevniki in smerniki LED
Popolnoma nov voznikov prostor in nov sprednji ščitnik
Nove večje stopalke za voznikove noge z enostavno snemljivimi gumijastimi vložki
3-delna aluminijasta zaščita agregata
Novi nosilec agregata iz litega aluminija
Nova maska hladilnika
Skupne lastnosti Ténéré 700 World Raid/Ténéré 700/Ténéré Rally Edition
Štirje žarometi LED, zadnja luč LED
Sprednji blatnik z nastavljivim položajem (5 mm)
Dvojni valoviti sprednji zavorni kolut premera 282 mm, zavorne čeljusti Brembo, ABS
Valoviti zadnji zavorni kolut premera 245 mm, zavorna čeljust Brembo, ABS
Okvir s cevno nosilno konstrukcijo in dvojno kletko iz odpornega jekla
Gravitacijsko lita aluminijasta nihajna roka
Lahka 36-kraka platišča iz litega aluminija
Koničaste aluminijaste ročke za krmilo
Pnevmatike Pirelli Scorpion Rally, spredaj 90/90-21, zadaj 150/70-18
Agregat EU5 CP2 z veliko navora
Ohišje za filter zraka z naprej usmerjenim zajemom
Barve, razpoložljivost in cena Ténéré 700 World Raid
Yamaha bo ponudila novi Ténéré 700 World Raid v dveh barvnih opcijah. Icon Blue je dinamična nova barva, ki črpa navdih iz tovarniških dirkalnih motociklov ter vključuje modre pokrove ohišja in stranske pokrove z rumenimi poudarki ter modra platišča. Barva Midnight Black izžareva minimalističen in resen videz ter vključuje povsem črno ohišje in črna platišča.
Dobava evropskim Yamahinim prodajalcem se bo pričela z majem 2022.

Peter Kavčič
Foto: Yamaha
Pingback: Odgovor na vedno večjo konkurenco – Yamaha Ténéré 700 Extreme - www.motoavantura.si