Med motoristi je kategorija ”adventure” motociklov zelo priljubljena. Na trg prihajajo novi modeli, ki obljubljajo še več. Poleg motorjev kot so BMW R 1250 GS, Honda Africa Twin, Suzuki V-Strom 1150 XT, Ducati Multistrada, KTM 1290 Adventure ali celo neo retro model Moto Guzzi V85 TT, so tu še motocikli srednje kategorije kot sta denimo Yamaha Tenere 700 in čisto nova Aprilia Tuareg 660 ali Ducati DesertX. Pa se lahko s temi motorji sploh kam pripelješ ko pod kolesi zmanjka asfalta? O seveda. Ampak samo, če poznaš vsaj osnove terenske vožnje!

”Veliki potovalni enduro motorji na terenu namreč zmorejo veliko. Če imajo nameščene ustrezne terenske gume in če spoštujemo njihovo težo ter nekatere omejitve povezane z zasnovo, ki je najprej narejena za cesto in šele nato za teren, je raziskovanje za krmilom takšnega motocikla prava pustolovščina.”

”Daleč največjo oviro žal najpogosteje predstavlja naše znanje. Zato je najboljša popotnica za dobro in varno avanturo dober trening.”
Na mojih izletih po Maroku in testiranji po celem svetu sem videl, kako motoristi brez predhodnega znanja terenske vožnje lahko osvojijo osnove, ki jim odprejo nova obzorja. Sam sem jim že velikokrat pomagal, vse pa se začne s tem, da na motorju lahko med vožnjo vstaneš.
Najprej makadamsko parkirišče, šele potem bolj zahteven teren

Najprej vožnjo izven asfaltnih cest trenirajte na dobrem makadamu, preizkusite kako delujejo sodobna elektronska pomagala, če jih ima vaš motocikel in predvsem kako se jih izklopi. Ko enkrat spoznaš, da lahko s sklopko in plinom kontroliraš oprijem zadnjega kolesa je vožnja brez elektronike, ki bi vplivala na zadnje kolo najboljša! Naslednji korak je vožnja po kolovozni poti v suhem vremenu. Vozite slalom, naredite osmico ali obrnite počasi in stoje na majhnem prostoru. Trial ali enduro motor predstavljata odličen trening, kjer občutke prenesete na težak potovalni enduro motor. Lahko pa te zadeve, tore ravnotežje trenirate tudi na gorskem kolesu. V osnovi gre za podoben princip. Zakaj je enduro ali trial tako pomemben, sem pisal tudi za portal Vsebovredu.

Vožnja stoje je osnova iz katere izhaja vse, ko si na terenu!
Potem, ko je pod kolesi pesek, blato ali neraven je nujno da vstanete in z nogami pomagate voziti motor. S prenašanjem teže naprej ali nazaj motociklu pomagate, da njegovo vzmetenje deluje najbolje in dosežete boljši oprijem sprednjega in zadnjega kolesa. Na začetku je nujno, da vse to počnete pri majhnih hitrostih. Osnovi položaj je naslednji: Vstanete in čisto rahlo pokrčite noge, podobno kot pri smučanju. Z zgornjim delom telesa se nagnete naprej, krmilo poprimete na rahlo, pri tem pa ne pozabite, da je glava nad krmilom in komolci narazen. Pogled seveda naprej! Pri vožnji navkreber in pri pospeševanju se s telesom nagnete bolj naprej, pri vožnji navzdol in pri zaviranju pa zadnjo plat potisnite čisto nazaj. Zelo pomembno pri tem je, da krmilo držite čim bolj na rahlo. Kot bi vozil s tremi prsti. Teža telesa mora biti na nogah ne na rokah!

Ko stojite na stopalkah bodite na prstih in s tem pomagate ublažiti neravnine in predvsem pomagate, da bo zadnje kolo dobilo dober oprijem. V ovinku morate nujno obremeniti zunanjo stopalko.
Pogled naprej usmerja linijo vožnje
Zelo pomembno za cesto in za teren! Tja kamor gledaš tja se pelješ! To je tudi ena od prvih lekcij vsakega treninga varne vožnje. Kolesa motocikla bodo šla po navidezno začrtani poti, ki jo riše pogled. Hitreje ko se pelješ dlje naprej moraš gledati.

Ročica sklopke in zavore je vaša kontrola moči
Uporaba sklopke je za terensko vožnjo, ki je v osnovi dosti počasnejša nujna. Sklopka je kot neke vrste kontrola nad močjo motorja in ga umiri in upočasni tam kjer je to potrebno. Če gre v ovinku prehitro ali če je oprijema premalo in se zadnje kolo zavrti v prazno je nežna uporaba ročice sklopke nujna. Sklopka vam bo pomagala, da počasi a zanesljivo prepeljete zahteven odsek, ročica. Z zavoro je pa tako, da morate biti vedno pripravljeni, da jo uporabite. Na terenu je nujna uporaba zadnje zavore, spredaj pa je potrebno zavirati zelo nežno, vedno le ko je motor poravnan. Nikoli, ko je nagnjen v ovinek, pa čeprav so na terenu nagibi dosti manjši.
terenu. Z obe podlagi je bil motocikel zasnovan in povsod se zelo dobro izkaže.
Peter Kavčič