Test avtomatskega menjalnika: Yamaha MT09 Y-AMT

#image_title

Yamaha je z modelom MT09 odlično pokrila razred športnih motociklov brez oklepa. Tokrat so šli še naprej in vgradili robotiziran menjalnik Y-AMT.

Inovacije so nekaj normalnega. Ali so nam všeč ali ne, je stvar vsakega posameznika. Letos so v svetu motociklizma začeli padati tabuji in po Hondi, ki že leta uspešno prodaja motocikle z avtomatskimi menjalniki DCT – z dvojni sklopko, so vsak svoj koncept pokazali še proizvajalci BMW, KTM in tudi Yamaha. O tem smo pri motoavanturi že pisali. Sistem Y-AMT pa temelji na elektromehanskem upravljanju. Sklopka je nameščena kot v običajnih motornih menjalnikih in se upravlja z dolgo krmilno gredjo, vzporedno s primarno gredjo menjalnika, čeprav v tem primeru ni sistema matic, temveč očitno sistem vijakov za premagovanje upora vzmeti sklopke. Za upravljanje prestav skrbi druga gred, ki je vzporedna s sklopko. Poleg avtomatskega delovanja pa se lahko v želji po bolj športni vožnji odločimo tudi za ročno pretikanje prek dveh gumbov, oziroma ročic na levi strani krmila s tipko plus ali minus. Yamaha ima načrte ta sistem vgraditi tudi v druge modele.

Novi Yamahin avtomatizirani ročni menjalnik (Y-AMT) pomeni začetek novega obdobja z napredno tehnologijo prestavljanja, ki v vožnjo vnaša novo dimenzijo. Pozno jeseni sem tak menjalnik testiral na cesti, z veseljem pa bi njegove meje preizkusil tudi na stezi. Kaj sem ugotovil in tudi nekaj o tem kakšen motocikel je Yamaha MT 09 pa v videu.

Osnovni tehnični podatki Yamaha MT-09 Y-AMT 

Motor: 890 ccm 3-valjni vrstni, tekočinsko hlajen, 4 ventili na valj

Moč in navor:  87,5 kW (119,0 KM) pri 10.000 vrt/min 93,0 Nm pri 7.000 vrt/min

Menjalnik in prenos moči: Šeststopenjski robotiziran samodejni menjalnik, veriga

Vzmetenje spredaj/zadaj: USD vilice 41 mm premera/enojni

Pnevmatika spredaj in zadaj: 120/70 R17 in 180/55 R17

Zavora spredaj: 2x zavorni koluti 298 mm, 4 batne zavorne čeljusti 245 mm

Zavora zadaj: kolutna zavora, eno-batna plavajoča čeljust

Višina sedeža: 825 mm

Uporabna prostornina posode za gorivo:14 l

Poraba po tovarniški specifikaciji: 5,0 l / 100 km, na testu 5,2 l/100 km

Teža motocikla pripravljenega za vožnjo: 196 kg

Cena: od 11.799 evrov

 

 #yamahamt09 #motovlog #mototest #motoavantura #automatic

author avatar
Peter Kavčič